Konsulent til Folkekirkens Skoletjeneste i Aalborg kommune (konstitution)
Grundet tjenestefrihed til en af vore konsulenter søger Folkekirkens Skoletjeneste i Aalborg kommune en medarbejder på fuld tid (37 timer pr. uge) i perioden 1. februar 2025 – 30. juni 2025. Skoletjenesten er oprettet i 2009 som et samarbejde mellem de 4 provstier i Aalborg kommune.
Folkekirkens Skoletjenestes arbejdsfelt er folkeskoler, privatskoler og fri- og efterskoler i hele kommunen. Skoletjenesten har til formål at styrke kontakten og samarbejdet mellem folkekirken, skoler og uddannelsesinstitutioner på den enkelte skoles præmisser. Skoletjenesten går således ind i de sammenhænge, hvor skolen finder det relevant. Skoletjenesten er opsøgende i sin virksomhed.
Folkekirkens Skoletjeneste har kontor i Folkekirkens Hus på Gammeltorv i Aalborg og er en del af miljøet dér.
Konsulentens opgaver er i samarbejde med den anden konsulent at
- udbygge og videreudvikle Folkekirkens Skoletjenestes omfattende palet af tilbud til skoler og lærere i Aalborg kommune
- inspirere til, skabe og videreudvikle fælles projekter mellem skole og kirke
- tage aktiv del i gennemførelsen af projekterne, herunder selv at gennemføre udvalgte forløb
- indgå i samarbejde med lokale arbejdsgrupper, med andre skoletjenester i stiftet og i landsnetværket af folkekirkelige skoletjenester
Vi forventer, at din uddannelsesmæssige baggrund f.eks. er lærer med linjefag i kristendom, bach. theol. eller cand. theol. Øvrige uddannelser der giver kompetence til at bestride stillingen kan ses i cirkulære om obligatoriske uddannelseskrav for kirkefunktionærer § 15, der kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.
Vi forventer i øvrigt, at
- du er engageret i at formidle kristendomsfagligt stof til børn og unge
- du har et indgående kendskab til faget kristendomskundskab og dets placering i skolen
- du er selvstændig, samarbejdende, handlingsorienteret og iderig
- du har pædagogisk erfaring og kendskab til folkeskolen og / eller de frie skoler
- du har din forankring i folkekirken
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår og er omfattet af fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Statstjenestemændenes Centralorganisation af 2010 (CO10-fællesoverens-komsten), og organisationsaftale for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, kirke- og kulturmedarbejdere eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kirke- og kulturmedarbejdere. Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.
Der skal gennemføres efteruddannelse iflg. Cirkulære om obligatoriske uddannelseskrav for kirkefunktionærer.
Der indhentes børneattest på medarbejderen.
Der er en prøvetid på 3 måneder.
Stillingen aflønnes i løngruppe 2, for opfyldelse af kompetencekrav. Årslønnen aftales inden for intervallet kr. 338.012 – kr. 482.873 (nutidskroner). Fikspunktet er kr. 354.107 (nutidskroner).
Der er til stillingen en rådighedsforpligtelse, hvortil der er tilknyttet et pensionsgivende rådigheds-tillæg på kr. 35.368,33 (nutidskroner).
Der er til stillingen et OK-tillæg på kr. 982,45 (nutidskroner).
Ansøgningsfristen er mandag den 9. december 2024.
Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 51.
Oplysninger om arbejdets indhold kan fås hos skoletjenestenes konsulent Inge Dalum Falkesgaard, tlf. 23467600 (onsdag – fredag 13 – 15) – IDF@KM.DK
Ansøgning med relevante bilag sendes pr. e-post til skoletjenestens formand – provst Ole Rysgaard Madsen – aalborgnordre.provsti@km.dk
Der vil muligvis blive indhentet referencer.